Wanneer je via de webwinkel je producten aangekocht hebt, wordt alles -na betaling- binnen de vijf werkdagen verzonden. Wanneer het pakje uiteindelijk bij jou terecht komt, hangt af van onze logistieke partner. Je wordt hiervan per e-mail op de hoogte gehouden. Zonnehoed kan niet aansprakelijk gesteld worden bij vertraging van deze logistieke partner.
Indien je artikelen besteld hebt die niet in voorraad zijn (categorie ‘op bestelling’), dan brengen we je per e-mail op de hoogte van de precieze levertermijn, en vragen we jouw akkoord hierover.
Indien we niet aan de levertermijn van vijf werkdagen kunnen voldoen, wordt je hiervan verwittigd. We bespreken dan of je akkoord bent met de nieuwe levertermijn. Voldoet deze niet voor jou of halen we de nieuwe afgesproken levertermijn ook niet, dan kan je afzien van je aankopen en wordt het volledige bedrag teruggestort.
Om portkosten te vermijden kan je jouw aankopen in onze winkel komen afhalen. Maak je keuze duidelijk bij het ingeven van je bestelling. Je kan dan aanduiden "Ophalen in de winkel".
Woon je in België maar te ver om naar de winkel te komen, dan heb je twee opties:
Wist je dat... Een pakket laten leveren in een afhaalpunt of pakjesautomaat de CO2 uitstoot verlaagt met 30%! Deze optie moedigen we graag aan en is dan ook goedkoper!
Je vindt hieronder alle tarieven voor het verzenden van pakjes.
Land van bestemming |
Transportkost |
Logistieke partner |
Gratis verzending vanaf |
België - thuis |
€7 |
bpost |
€75 |
België – afhaalpunt |
€6,5 |
Bpost |
€75 |
Land van bestemming |
Transportkost |
Logistieke partner |
Gratis verzending vanaf |
Nederland & Luxemburg |
€7 |
bpost |
€75 |
Duitsland |
€11,5 |
bpost |
€150 |
Frankrijk ADEME UID FR351621_01CQAL |
€15 |
bpost |
€150 |
Wil je een pakje naar een ander land laten versturen, neem dan contact met ons op per e-mail ([email protected]). Dan zoeken we samen uit hoe we het pakje zo voordelig mogelijk kunnen verzenden.
If you would like to have a package sent to another country, please contact us by email ([email protected]). Then we will figure out together how we can send the package as cheaply as possible.
![]() |
Wij hergebruiken de dozen waarin onze leveringen toekomen zoveel mogelijk om bestellingen naar jullie te sturen. Verschiet dus niet als je een doos toe krijgt met een ander merk of winkelnaam op. Je kan onze pakketjes herkennen aan onze mooie Zonnehoed stickers! |
Eens de spullen bij ons vertrokken zijn, vervalt onze verantwoordelijkheid over de goederen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de diensten van de logistieke partners die de verzending verzorgen. Indien gewenst, kunnen we je zeker helpen bij het opstarten van een klachtenprocedure.
De inhoud die via deze webshop verspreid wordt, is louter informatief van aard. Zonnehoed kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade, van welke aard ook, die het gevolg is van handelingen/beslissingen gebaseerd op deze inhoud.
Alvorens we je spullen versturen, controleren we of ze in goede staat zijn. Mocht je bij de ontvangst toch gebreken opmerken, neem dan onmiddellijk contact met ons op via [email protected]. Dan bekijken we samen hoe we je kunnen verder helpen.
Wij hanteren wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar, indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed er een kosteloze herstelling of vervanging mogelijk is tot twee jaar na de levering. Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heeft u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel in geval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden
uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopovereenkomst te eisen.
Maakten we een fout bij jouw bestelling? Kreeg je niet de producten die je bestelde of is er iets tekort? Laat het ons dan weten binnen de 7 dagen na ontvangst van je bestelling. We bekijken dan samen met jou wat er misliep en brengen dit in orde.
Hier vind je al onze gegevens om ons te contacteren.
Als de spulletjes die je bestelde toch niet aan je wensen lijken te voldoen, dan heb je het recht om van je aankoop af te zien tot 14 kalenderdagen na de ontvangst van je goederen. Daarna heb je nog eens 14 dagen tijd om de producten terug te sturen. We vragen je ons hiervan op de hoogte te brengen via e-mail naar [email protected], en dit formulier, ingevuld, toe te voegen aan het pakketje met terug te sturen goederen.
Het terugsturen dient te gebeuren op eigen kosten. Je kan de spullen natuurlijk ook rechtstreeks in de winkel komen terugbrengen. Stuur bij voorkeur de producten in de originele verpakking terug. We controleren of er niks beschadigd of gebruikt is. Bij buitengewone beschadiging van de goederen en verpakking, dient de klant in te staan voor de waardevermindering. Deze waardevermindering zal per product bekeken en berekend worden en niet hoger zijn dan het werkelijk bewijsbare bedrag van onze kosten om het product terug verkoopbaar te maken. Indien het product niet meer verkoopbaar is, zal het volledige aankoopbedrag als vergoeding gelden. Dit zal uiteraard met jou besproken worden.
Binnen de 14 dagen nadat we op de hoogte gebracht werden van jouw beslissing om te retourneren, betalen we de teruggestuurde artikelen terug. Op voorwaarde dat we de producten ontvangen hebben of een bewijs dat ze onderweg zijn. Normaal gebeurt de terugbetaling tegelijk met de controle van de teruggestuurde producten (dus op de dag dat we het retourpakket ontvangen hebben). Het volledige aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen inclusief eventuele leveringskosten worden terugbetaald. Het te crediteren bedrag wordt teruggestort op de kaart of rekening waarmee de bestelling is betaald. Afhankelijk van het beleid van de bank of kaartuitgever kan het drie tot vijf dagen duren voordat het bedrag effectief op je rekening verschijnt.
Wens je een vervangartikel te ontvangen? (Bv. een andere maat dan de maat die je oorspronkelijk bestelde). Dan neem je best contact op met ons via mail of telefonisch. Wij zoeken dan samen met jou uit hoe we dit het beste aanpakken. De eventuele retour en nieuwe verzendkosten komen altijd ten koste van de koper.
Opgelet! Je kan geen beroep doen op het herroepingsrecht als je onze verzegelde producten hebt geopend en deze omwille van redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer teruggestuurd kunnen worden. Dit is het geval bij thee, voedingssupplementen, verzorgingsproducten, etherische oliën, ... Kijk de producten dus goed na voor je de verpakking opent!