Algemene voorwaarden

Ondernemingsgegevens

Zonnehoed (onderdeel van MB consulting BV)
Neerstraat 39
9636 Nederzwalm

BTW BE 0480 444 760
RPR OUDENAARDE

IBAN                BE60 0018 3155 1370
BIC                  GEBABEBB

Tel                  +32456366758
Mail                 [email protected]

 

Algemene bepalingen

Hieronder vind je informatie over de algemene voorwaarden voor het aankopen van producten bij Zonnehoed.

Klik hier voor de afdrukbare versie van de algemene voorwaarden.

 

1. Prijzen & betaalmethoden

Alle weergegeven prijzen zijn uitgedrukt in euro, inclusief BTW en exclusief eventuele verzendingskosten (van deze laatste word je tijdens het bestelproces op de hoogte gebracht).

Zonnehoed biedt de meeste gekende betalingsvormen aan via Mollie B.V., een erkend bedrijf dat de internetbetalingen verzorgt. Op het einde van je aankoop kan je kiezen tussen PayPal, bancontact en kredietkaart.

Hier vind je alle betaalmethoden. 

 

2. Leveringsvoorwaarden

2.1 Levertermijn

Wanneer je via de webwinkel je producten aangekocht hebt, wordt alles -na betaling- binnen de vijf werkdagen verzonden. Wanneer het pakje uiteindelijk bij jou terecht komt, hangt af van onze logistieke partner. Je wordt hiervan per e-mail op de hoogte gehouden. Zonnehoed kan niet aansprakelijk gesteld worden bij vertraging van deze logistieke partner.

Indien je artikelen besteld hebt die niet in voorraad zijn (categorie ‘op bestelling’), dan brengen we je per e-mail op de hoogte van de precieze levertermijn, en vragen we jouw akkoord hierover.

Indien we niet aan de levertermijn van vijf werkdagen kunnen voldoen, wordt je hiervan verwittigd. We bespreken dan of je akkoord bent met de nieuwe levertermijn. Voldoet deze niet voor jou of halen we de nieuwe afgesproken levertermijn ook niet, dan kan je afzien van je aankopen en wordt het volledige bedrag teruggestort. 

 

2.2 Leveringskost voor leveringen binnen België

Om portkosten te vermijden kan je jouw aankopen in onze winkel komen afhalen. Maak je keuze duidelijk bij het ingeven van je bestelling.

Woon je in België, dan kan je ook kiezen voor een levering aan huis. Deze service is gratis, vanaf een aankoopwaarde van €70. Bij lagere bedragen, rekenen we €6 (incl. BTW) per bestelling aan. Dit wordt duidelijk weergegeven tijdens het bestelproces op onze webwinkel. Deze leveringen worden verzorgd door Bpost of DPD.

 

2.3 Leveringen buiten België

Land van bestemming

Transportkost 
(incl. BTW)

Logistieke partner

Gratis verzending vanaf

Nederland & Luxemburg

9

Bpost of DPD

€90

Duitsland

10

Bpost of DPD

€100

Frankrijk

11

Bpost of DPD

€100

Verenigd Koninkrijk

13

Bpost of DPD

€150

Wil je een pakje naar een ander land laten versturen, neem dan contact met ons op per e-mail ([email protected]). Dan zoeken we samen uit hoe we het pakje zo voordelig mogelijk kunnen verzenden.

 

3. Aansprakelijkheid

Eens de spullen bij ons vertrokken zijn, vervalt onze verantwoordelijkheid over de goederen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de diensten van de logistieke partners die de verzending verzorgen. Indien gewenst, kunnen we je zeker helpen bij het opstarten van een klachtenprocedure.

De inhoud die via deze webshop verspreid wordt, is louter informatief van aard. Zonnehoed kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade, van welke aard ook, die het gevolg is van handelingen/beslissingen gebaseerd op deze inhoud.

 

4. Wettelijke garantie

Alvorens we je spullen versturen, controleren we of ze in goede staat zijn. Mocht je bij de ontvangst toch gebreken opmerken, neem dan onmiddellijk contact met ons op via [email protected]. Dan bekijken we samen hoe we je kunnen verder helpen.

Wij hanteren wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar, indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed er een kosteloze herstelling of vervanging mogelijk is tot twee jaar na de levering. Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heeft u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel in geval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden
uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.

 

5. Herroepingsrecht & retourneren van ontvangen goederen

Als de spulletjes die je bestelde toch niet aan je wensen lijken te voldoen, dan heb je het recht om van je aankoop af te zien tot 14 kalenderdagen na de ontvangst van je goederen. We vragen je ons hiervan op de hoogte te brengen via e-mail naar [email protected], en dit formulier, ingevuld, toe te voegen aan het pakketje met terug te sturen goederen.

Het terugsturen dient te gebeuren op eigen kosten. Je kan de spullen natuurlijk ook rechtstreeks in de winkel komen terugbrengen. Stuur bij voorkeur de producten in de originele verpakking terug. We controleren of er niks beschadigd of gebruikt is. Bij buitengewone beschadiging van de goederen en verpakking, dient de klant in te staan voor de waardevermindering. Binnen de 14 dagen nadat we op de hoogte gebracht werden van jouw beslissing om te retouren, betalen we de teruggestuurde artikelen terug. Op voorwaarde dat we de producten ontvangen hebben of een bewijs dat ze onderweg zijn. Normaal gebeurt de terugbetaling tegelijk met de controle van de teruggestuurde producten (dus op de dag dat we het retourpakket ontvangen hebben).

Wens je een vervangartikel te ontvangen? (Bv. een andere maat dan de maat die je oorspronkelijk bestelde). Dan neem je best contact op met ons via mail of telefonisch. Wij zoeken dan samen met jou uit hoe we dit het beste aanpakken. De eventuele retour en nieuwe verzendkosten komen altijd ten koste van de koper.

Opgelet! Je kan geen beroep doen op het herroepingsrecht als je onze verzegelde producten hebt geopend en deze omwille van redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet meer teruggestuurd kunnen worden. Dit is het geval bij thee, voedingssupplementen, verzorgingsproducten, etherische oliën, ... Kijk de producten dus goed na voor je de verpakking opent! 

 

6. Klachtenprocedure

Ben je niet tevreden over je bestelling of de manier waarop deze is verwerkt of onze service in de winkel? Dan kan je ons contacteren via [email protected] of telefonisch via +32(0)456/366758. Je kan ook het contactformulier invullen. We beantwoorden je dan zo snel mogelijk en bekijken samen hoe we tot een oplossing kunnen komen voor jouw probleem. 

Mochten we er samen toch niet uitkomen, dan kan je als consument terecht bij Safeshops. SafeShops.be zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier of schriftelijk: Kapelsesteenweg 195/1, 2180 Ekeren of via [email protected].

Er bestaat ook een geschillenregeling bij de Consumentenombudsdienst en het Online Dispute Resolution platform van de EU.

Ook onze website gebruikt cookies. Wil je deze aanpassen en beheren? Klik dan hiernaast op "Manage cookies"! Manage cookies