Zonnehoed is een gezins- en geboortewinkel met een ruim aanbod aan kinderkledij in biokatoen, houten speelgoed, ergonomische dragers, wasbare luiers, baby uitzet, …
Kortom alles wat een jong gezin nodig heeft!
Daarnaast hebben we een uitgebreid gamma aan wollen kleding en accessoires, verzorgings- en huishoudproducten en etherische oliën voor zowel kinderen als volwassenen.
De webshop is altijd open.
In de winkel ontvangen we je graag op woensdag, vrijdag of zaterdag van 10u tot 18u.
Donderdag op afspraak!
Oprichtster
|
Winkelmedewerkster
|
Ik ben Nathalie, gehuwd met Martijn en mama van vier: Hannah, Lucas, Jona en Warre. Ik studeerde verpleegkunde, herborist, vroedkunde en lactatiekunde. Ik volgde ook de opleiding tot draagconsulent I en II aan het Instituut voor Hechting, onder leiding van Kirsten Minnen. En ook de module Knoopwijze voor zwangeren volgens FTZB, de module rond soft structured carriers en het dragen van premature baby's heb ik gevolgd. Toen Hannah enkele maanden oud was, verhuisden we naar Australië. Daar werkte ik als verpleegkundige op een neonatale intensieve zorgenafdeling in een kinderziekenhuis. Het werd een onvergetelijke ervaring. Ik heb er heel veel geleerd, wat dan ook heel wat interesses in mij losmaakte of aanwakkerde: natuurlijk opvoeden, ontwikkelingsgerichte zorg, borstvoeding, draagdoeken, katoenen luiers, aromatherapie, kruidengeneeskunde,… Al bij ons eerste kindje waren we overtuigde gebruikers van katoenen luiers. Terug in België engageerde ik mij om de luiers te promoten via een consulentensysteem. Wat later besloot ik om de producten die ik zelf als mama door de jaren heen heb leren kennen én waar ik enthousiast over was ook te gaan verkopen. Mijn winkeltje was een feit, maar het bleef nog een tijdje kleinschalig. Enkel vrienden en familie kwamen advies vragen. De weg naar het 'grote publiek' bleef nog even uit. Maar -na mijn diploma vroedvrouw te hebben behaald- was ik toe aan iets meers. Het assortiment werd uitgebreid en verkocht via webwinkel, en we richtten een winkeltje in bij ons thuis dat toen enkel toegankelijk was via de tuinpoort. En bij deze start, paste uiteraard een nieuwe naam: ZONNEHOED. Naar het kruid Echinacea. En met het motto 'Uit liefde voor al wat leeft'. Ondertussen groeide Zonnehoed tot een mooi concept met infosessies en workshops én een ruim productassortiment. Een nieuwe slagzin deed ook zijn intrede: Big ideas, small footprint. Veel liefs, Bij Nathalie kan je terecht om de 2 weken op zaterdag. Voor draag- en pasconsulten maak je best een afspraak met haar (0479 755 190 of [email protected]) |
Daphné De Maesschalck heeft een wetenschappelijke opleiding achter de rug en is in haar dagelijks leven veel bezig met alles rond ecologisch leven. Ze is voorzitster van Velt Vlaamse Ardennen, en heeft haar eigen ecologische moestuin en boomgaard. De natuur ligt haar nauw aan het hart. Ze gaat regelmatig op stap met haar kindjes als Mooimakers en probeert zoveel mogelijk zero waste te leven. Haar drie kinderen worden groot gebracht met wasbare luiers en allerhande ecologische producten. Haar ervaring sluit met andere woorden perfect aan bij het assortiment dat Zonnehoed aanbiedt, en ze wil deze kennis maar al te graag met jullie delen! Bovendien heeft haar moeder jarenlang een kinderwinkel gehad, waar Daphné vaak hielp. Dus ook deze ervaring is zeker een pluspunt voor Zonnehoed. Daphné was al een tijdje trouwe klant van onze winkel. De stap was dus snel gezet om het team te versterken! Daphné regelt het reilen en zeilen van de winkel. Je vindt haar in de winkel op woensdag en vrijdag en om de 2 weken ook op zaterdag. Geboortelijstjes doen we graag op afspraak. Dit kan eventueel ook op donderdag. E-mail: [email protected] Bellen: +32456366758 |
2003 | 2016 | 2020 |
In het eerste logo werd een tekening van de mooie bloem Echinacea gebruikt, waarvan de naam van de winkel is afgeleid. Nathalie wou zich onderscheiden van andere winkels door het concept "Natuurlijk ietsjes anders" toe te passen. |
Het nieuwe logo is gebaseerd op het aboriginal symbool voor bron of water. Een herinnering aan de avonturen van Nathalie en Martijn in Australië. De slogan was toen "big ideas small footprint". |
Het logo is niet veranderd maar wel de slogan deze keer. Samen natuurlijk beleven daar gaan we voor! Met het nieuwe pand hopen we niet alleen een winkel te zijn maar een ontmoetingsplaats voor jong en oud. |